Gratis verzending, ruilen en retour met PostNL

Garantie, klachten en oplossingen

 

Garantie

Alle producten worden door ons geleverd met minimaal 12 maanden fabrieksgarantie. Enkele fabrikanten hanteren een langere termijn. De exacte garantietermijn staat vermeld bij elk product onder het tabblad Extra informatie.

  • Wettelijke regels en garanties worden niet uitgesloten door onze garantieregeling.
  • Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Wanneer geen garantie?

De garantie dekt geen oneigenlijk gebruik, normale gebruiksslijtage of schade door verkeerd gebruik van de producten. Aanspraak op garantie dient altijd vooraf aan ons gemeld te worden, bij voorkeur per e-mail: service@lataza.nl. Stuur ook altijd een foto van het defect mee. Dan pas kun je het product aan ons terug sturen.

 

Iets mis met het product?

Mocht er iets mis zijn met het aangeschafte product of heb je vragen of een klacht, neem dan gerust contact met ons op via e-mail service@lataza.nl of telefonisch op 0594 - 641265 (ma. t/m vr. 9 - 17 uur). Wij helpen je graag verder, doorgaans zal Lataza binnen twee werkdagen inhoudelijk reageren op je e-mail.

 

Oplossing

In samenwerking met de klant zal Lataza altijd proberen tot een voor de klant bevredigende oplossing te komen. Indien beide partijen gezamenlijk niet tot een bevredigende oplossing komen kun je je richten tot de Geschillencommissie Thuiswinkel. De Geschillencommissie Thuiswinkel is te vinden op de website www.degeschillencommissie.nl
Deze commissie zal trachten tot een passende oplossing van het geschil te komen.
In het geval van een klacht of geschil kunt u zich tevens wenden tot het Europese online geschillenplatform (ODR): https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm.

 

Retour sturen

Je bent zelf verantwoordelijk voor het retour sturen van het product aan Lataza, zie hiervoor de informatie op de pagina Retourneren & omruilen. De kosten hiervoor komen voor rekening van Lataza indien de garantie wordt toegekend. Gemaakte verzendkosten vanuit het buitenland met uitzondering van Belgiƫ en Duitsland komen te allen tijde voor rekening van de klant.